Привіт, мене звуть Оля!
Нещодавно я зіткнулася із проблемою психологічних комплексів, яка хвилює не тільки мене, а і багатьох моїх друзів, ровесників та знайомих.

Давайте спробуємо їх розвіяти!!!!

Закомплексованість дуже заважає будь-якій людині. Психологічні комплекси не дають можливості відчути себе цікавою, повноцінною особистістю, ускладнюють взаємини з оточуючими. Різні психологічні бар'єри заважають розкритися і перед близькою людиною. Дайте відповідь щиро на питання тесту і можливо, Ви знайдете спосіб впоратися зі своїми комплексами.

21 сент. 2010 г.

Звідки береться комплекс неповноцінності?

Відомо, що всі люди по-різному ставляться до влади як такої, і особливо до власного перевазі над оточуючими. Альфред Адлер, австрійський лікар і психолог, спробував розібратися, чому ж це обумовлено.
Адлер стверджує, що прагнення зайняти або не зайняти чільне становище закладається в ранньому дитинстві.
Це прагнення є наслідком комплексу неповноцінності.
Широко поширений той факт, що ставлення обділених життям людей до життя і до решти народу відрізняється від поглядів тих, хто з дитинства був задоволений життям і собою. Це справедливо не тільки для людей з фізичними вадами, а й для людей економічно або соціально неповноцінних.
Почуття неповноцінності в дитини закладається батьками. Одні беруть дитину за живу ляльку для гри, інші бачать в ньому цінну власність, треті вважають дитини тільки зайвим тягарем. Таке ставлення з боку батьків та інших дорослих зароджує у дитини відчуття, що він уміє робити всього дві речі: доставляти задоволення і незадоволення старшим.
Згодом цей комплекс неповноцінності може бути посилений деякими особливостями нашої цивілізації. Наприклад, звичка не приймати дітей всерйоз. Більшість дітей ростуть у постійному страху, що над ними будуть сміятися. Глузування залишають у душі дитини незгладимий слід, який залишається назавжди і визначає його вчинки у дорослому житті. Деякі люди, над якими в дитинстві глузували, вже будучи дорослими і респектабельними, бояться видатися смішними в очах оточуючих або дати привід так думати. Інший спосіб не приймати дітей серйозно - до них говорити неправду. Дитина починає сумніватися в навколишньої дійсності і ставити під сумнів серйозність та реальність всього життя.
Почуття неповноцінності, неадекватності і невпевненості - рушійна сила прагнень всякого дитини. Це почуття визначає, як дитині вдасться досягти впевненості, визначає мету його існування і готує шлях, яким ця мета може бути досягнута.
Вже з перших днів життя дитини можна помітити, що почуття власної неповноцінності розвивається паралельно бажанням домогтися визнання. Мета цього бажання - досягти стану, коли індивідуум виглядає переважаючим своє оточення. Ця мета побудована таким чином, що її досягнення передбачає можливість або отримання почуття переваги, або підйому особистості на такий рівень, на якому життя здається осмисленим. Саме ця мета і дає цінність нашому життєвому досвіду. Вона пов'язує між собою і координує почуття, формує уяву, спрямовує творчі сили і визначає, що необхідно запам'ятати, а що - забути.
Коли почуття неповноцінності посилюється до такого ступеня, що дитина починає боятися ніколи не подолати свою слабкість, виникає небезпека, що, прагнучи до компенсації, він не задовольниться простим почуттям рівноваги. Він буде прагнути відхилити ваги в інший бік. У такому випадку прагнення до влади і домінування може стати настільки перебільшеним, що звичайні життєві відношення не задовольнять людини ніколи. Такі люди на шляху досягнення своєї мети, зачіпаючи права інших, ставлять під удар і свої власні права. Вони ворожі по відношенню до світу, а тому світ ворожий до них.
Прояв ворожості не обов'язково має відбуватися відкрито. Бувають діти, чиє прагнення до влади виражене таким чином, що не приводить до негайного контакту з оточуючими. Поступово у таких дітей будуть з'являтися і антисоціальні риси характеру, наприклад, гординя, марнославство і бажання перемогти всіх будь-яку ціну. Останнє можна здійснити хитрістю. Відносне підвищення індивідуума може бути досягнуто за рахунок приниження тих, з ким він вступає в контакти.
Комплекс неповноцінності і прагнення до влади визначають поведінкову установку. Її остаточна форма може трохи змінюватися, але її суть, спрямованість і зміст залишаються незмінними з самого раннього дитинства. Поведінкові установка є визначальним фактором, хоча у міру дорослішання суб'єкта його мінливі взаємини з дорослим світом можуть трохи видозмінювати проблему в деяких відносинах.
Тому дуже важливо ставитися до маленькій дитині так, щоб у нього не склалося помилкового уявлення про життя. Сила і опірність його тіла також є важливим фактором в ході формування уявлень про світ. Не менш важливі соціальне становище дитини і характери тих, хто її виховує.

1 комментарий:

  1. Батьки не розвивайте комплексів у своїх дітей...це впливає на подальше їхнє життя

    ОтветитьУдалить